Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,7 %29,7 %1 175 00090 %
Yle TV212,1 %15,1 %1 002 00077 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,8 %854 00066 %
Yle yhteensä49,5 %48,5 %1 193 00092 %
MTV318,3 %21,7 %1 162 00089 %
Sub3,5 %3,6 %745 00057 %
AVA3,0 %2,0 %592 00046 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,3 %183 00014 %
MTV yhteensä25,4 %27,6 %1 182 00091 %
Nelonen6,3 %7,3 %969 00074 %
Jim2,9 %2,8 %664 00051 %
Liv1,5 %1,5 %618 00047 %
Hero0,3 %0,3 %222 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %11,8 %1 043 00080 %
TV52,6 %2,2 %669 00051 %
Kutonen1,5 %1,0 %525 00040 %
Frii2,2 %2,3 %460 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0002 %
TLC1,5 %1,5 %416 00032 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,0 %825 00063 %
STAR Channel1,2 %1,1 %392 00030 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %537 00041 %
Disney Finland4,1 %2,8 %655 00050 %
Muut2,3 %2,2 %484 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.