Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 498 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %8,4 %205 00029 %
Yle TV211,1 %11,3 %224 00032 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,4 %101 00015 %
Yle yhteensä22,1 %22,2 %328 00047 %
MTV319,9 %21,9 %292 00042 %
Sub5,5 %6,6 %172 00025 %
AVA5,1 %5,5 %122 00017 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,4 %36 0005 %
MTV yhteensä31,1 %34,4 %357 00051 %
Nelonen9,8 %12,5 %275 00039 %
Jim4,1 %4,8 %155 00022 %
Liv3,5 %3,7 %138 00020 %
Hero0,7 %0,7 %62 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %21,7 %345 00049 %
TV53,7 %3,8 %135 00019 %
Kutonen3,1 %2,5 %118 00017 %
Frii3,2 %2,7 %89 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC5,7 %4,6 %102 00015 %
Warner Bros. Discovery15,7 %13,6 %265 00038 %
STAR Channel6,3 %5,7 %157 00022 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %81 00012 %
Disney Finland8,3 %6,9 %193 00028 %
Muut4,9 %1,2 %108 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %498 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.