Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 507 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,5 %6,8 %210 00030 %
Yle TV212,7 %8,7 %297 00042 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,1 %69 00010 %
Yle yhteensä20,4 %16,6 %366 00052 %
MTV322,3 %21,7 %294 00042 %
Sub3,6 %3,9 %152 00022 %
AVA4,1 %3,8 %109 00016 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,8 %45 0006 %
MTV yhteensä30,8 %30,1 %360 00051 %
Nelonen12,2 %15,1 %276 00039 %
Jim3,1 %3,4 %120 00017 %
Liv3,7 %4,9 %167 00024 %
Hero0,6 %0,6 %45 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,5 %24,0 %343 00049 %
TV54,5 %4,7 %149 00021 %
Kutonen2,2 %2,4 %101 00014 %
Frii2,7 %3,1 %57 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %10 0001 %
TLC5,4 %4,8 %103 00015 %
Warner Bros. Discovery16,0 %15,8 %246 00035 %
STAR Channel6,6 %5,6 %146 00021 %
National Geographic Channel3,1 %4,1 %74 00010 %
Disney Finland9,6 %9,7 %187 00027 %
Muut3,6 %3,8 %128 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %507 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.