Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 037 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %23,6 %1 458 00057 %
Yle TV210,3 %8,4 %1 391 00054 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,8 %834 00033 %
Yle yhteensä38,1 %34,8 %1 738 00068 %
MTV323,5 %24,1 %1 518 00059 %
Sub3,4 %3,7 %917 00036 %
AVA4,1 %3,8 %728 00028 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,3 %216 0008 %
MTV yhteensä31,7 %31,9 %1 681 00066 %
Nelonen8,4 %11,2 %1 375 00054 %
Jim2,3 %2,2 %785 00031 %
Liv2,9 %3,6 %818 00032 %
Hero0,5 %0,4 %285 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,3 %1 567 00061 %
TV52,9 %2,9 %862 00034 %
Kutonen1,2 %1,3 %590 00023 %
Frii3,2 %3,5 %507 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC3,1 %2,7 %531 00021 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,4 %1 205 00047 %
STAR Channel1,8 %1,9 %495 00019 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %478 00019 %
Disney Finland3,4 %3,3 %763 00030 %
Muut2,3 %2,3 %606 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 037 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.