Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 894 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,2 %2 779 00055 %
Yle TV211,3 %9,9 %2 683 00053 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,7 %1 594 00031 %
Yle yhteensä39,3 %36,9 %3 300 00065 %
MTV320,3 %21,6 %2 845 00056 %
Sub4,5 %4,4 %1 894 00037 %
AVA3,3 %3,0 %1 334 00026 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %427 0008 %
MTV yhteensä28,9 %29,4 %3 176 00063 %
Nelonen8,3 %10,8 %2 636 00052 %
Jim2,6 %2,5 %1 598 00032 %
Liv2,2 %2,6 %1 408 00028 %
Hero0,4 %0,4 %506 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,3 %2 986 00059 %
TV53,2 %3,3 %1 727 00034 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 369 00027 %
Frii2,7 %2,9 %914 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %56 0001 %
TLC1,9 %1,7 %924 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,0 %2 374 00047 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 066 00021 %
National Geographic Channel2,5 %2,1 %1 074 00021 %
Disney Finland5,1 %4,5 %1 599 00032 %
Muut3,1 %2,9 %1 244 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 894 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.