Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 003 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 69 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %11,4 %495 00034 %
Yle TV215,8 %18,8 %530 00037 %
Yle Teema&Fem3,6 %4,7 %304 00021 %
Yle yhteensä31,0 %34,9 %738 00051 %
MTV317,8 %17,4 %549 00038 %
Sub6,9 %8,3 %433 00030 %
AVA2,3 %2,2 %209 00014 %
MTV:n maksukanavat0,5 %0,3 %68 0005 %
MTV yhteensä27,6 %28,2 %736 00051 %
Nelonen6,7 %8,0 %447 00031 %
Jim2,6 %2,0 %259 00018 %
Liv1,8 %1,7 %206 00014 %
Hero0,5 %0,5 %74 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,3 %606 00042 %
TV55,5 %5,0 %347 00024 %
Kutonen3,9 %3,3 %265 00018 %
Frii1,8 %1,7 %150 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC4,1 %2,7 %166 00011 %
Warner Bros. Discovery15,4 %12,8 %538 00037 %
STAR Channel6,9 %6,8 %253 00017 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %170 00012 %
Disney Finland9,8 %8,2 %356 00025 %
Muut4,8 %3,6 %242 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 003 00069 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.