Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %21,7 %2 944 00054 %
Yle TV214,9 %20,1 %2 805 00052 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,3 %2 004 00037 %
Yle yhteensä42,8 %45,1 %3 509 00065 %
MTV318,1 %19,9 %2 915 00054 %
Sub5,2 %5,6 %2 243 00041 %
AVA3,3 %2,8 %1 385 00025 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,4 %508 0009 %
MTV yhteensä27,6 %28,7 %3 370 00062 %
Nelonen5,3 %5,2 %2 489 00046 %
Jim2,5 %2,4 %1 589 00029 %
Liv1,7 %1,8 %1 477 00027 %
Hero0,4 %0,4 %544 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %9,8 %2 945 00054 %
TV53,6 %3,2 %1 834 00034 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 428 00026 %
Frii2,5 %2,8 %1 062 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %82 0002 %
TLC2,0 %1,5 %942 00017 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,5 %2 531 00047 %
STAR Channel2,8 %2,6 %1 222 00022 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %1 216 00022 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 814 00033 %
Muut3,8 %2,8 %1 376 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 124 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.