Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 133 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %21,7 %1 514 00055 %
Yle TV213,9 %17,9 %1 410 00051 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,5 %1 070 00039 %
Yle yhteensä42,4 %43,2 %1 820 00066 %
MTV320,0 %22,1 %1 517 00055 %
Sub4,6 %5,1 %1 108 00040 %
AVA4,1 %3,7 %756 00028 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,4 %248 0009 %
MTV yhteensä29,6 %31,1 %1 736 00063 %
Nelonen5,2 %5,2 %1 276 00046 %
Jim1,8 %2,0 %737 00027 %
Liv2,2 %2,3 %810 00029 %
Hero0,4 %0,4 %295 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %9,8 %1 510 00055 %
TV53,7 %3,3 %911 00033 %
Kutonen1,3 %1,2 %618 00022 %
Frii3,0 %3,3 %543 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %39 0001 %
TLC3,3 %2,4 %553 00020 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,2 %1 287 00047 %
STAR Channel2,3 %2,2 %592 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,1 %563 00020 %
Disney Finland4,3 %3,3 %887 00032 %
Muut2,9 %2,4 %686 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 133 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.