Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 928 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %22,3 %1 366 00051 %
Yle TV215,3 %18,8 %1 346 00050 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %811 00030 %
Yle yhteensä42,8 %44,4 %1 655 00062 %
MTV316,0 %18,1 %1 315 00049 %
Sub5,6 %6,1 %1 028 00038 %
AVA2,2 %1,8 %581 00022 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,3 %307 00011 %
MTV yhteensä24,7 %26,3 %1 517 00056 %
Nelonen6,5 %6,9 %1 143 00043 %
Jim3,1 %3,3 %783 00029 %
Liv1,3 %1,5 %663 00025 %
Hero0,3 %0,3 %204 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %11,9 %1 342 00050 %
TV53,6 %3,1 %784 00029 %
Kutonen3,1 %2,9 %682 00025 %
Frii1,5 %1,6 %441 00016 %
The Discovery Channel0,3 %0,0 %63 0002 %
TLC0,6 %0,5 %333 00012 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,9 %1 087 00040 %
STAR Channel3,5 %2,9 %623 00023 %
National Geographic Channel3,8 %2,6 %556 00021 %
Disney Finland7,2 %5,5 %842 00031 %
Muut4,4 %3,0 %743 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 928 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.