Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %34,1 %1 183 00091 %
Yle TV214,6 %14,9 %1 029 00079 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,2 %816 00063 %
Yle yhteensä52,3 %52,2 %1 194 00092 %
MTV317,0 %19,6 %1 110 00085 %
Sub3,2 %3,3 %728 00056 %
AVA2,6 %1,9 %548 00042 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,2 %300 00023 %
MTV yhteensä23,6 %25,0 %1 138 00087 %
Nelonen4,8 %4,9 %850 00065 %
Jim2,6 %3,0 %652 00050 %
Liv1,6 %2,1 %614 00047 %
Hero0,2 %0,3 %196 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,2 %973 00075 %
TV53,4 %3,3 %601 00046 %
Kutonen1,2 %0,9 %456 00035 %
Frii1,9 %1,8 %354 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0002 %
TLC1,5 %1,5 %309 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,0 %762 00059 %
STAR Channel1,1 %0,6 %335 00026 %
National Geographic Channel2,9 %1,4 %406 00031 %
Disney Finland4,0 %2,1 %498 00038 %
Muut2,7 %2,5 %481 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.