Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 935 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %26,2 %2 842 00052 %
Yle TV215,9 %16,0 %2 665 00049 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,7 %1 609 00030 %
Yle yhteensä44,9 %45,0 %3 379 00062 %
MTV316,3 %18,7 %2 742 00050 %
Sub4,2 %4,3 %1 858 00034 %
AVA3,1 %3,0 %1 285 00024 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %557 00010 %
MTV yhteensä24,5 %26,2 %3 122 00057 %
Nelonen6,0 %6,2 %2 283 00042 %
Jim2,7 %3,0 %1 464 00027 %
Liv1,8 %2,2 %1 378 00025 %
Hero0,3 %0,4 %462 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %11,9 %2 710 00050 %
TV54,2 %3,9 %1 690 00031 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 243 00023 %
Frii2,6 %2,7 %937 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %68 0001 %
TLC1,8 %1,5 %789 00015 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,5 %2 294 00042 %
STAR Channel2,3 %2,2 %1 035 00019 %
National Geographic Channel2,9 %1,6 %991 00018 %
Disney Finland5,2 %3,9 %1 464 00027 %
Muut3,5 %2,6 %1 279 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 935 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.