Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,3 %19,6 %465 00068 %
Yle TV212,1 %12,7 %385 00056 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,5 %264 00039 %
Yle yhteensä34,1 %34,8 %531 00078 %
MTV319,8 %23,0 %478 00070 %
Sub4,3 %4,0 %298 00044 %
AVA5,3 %5,9 %270 00039 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %59 0009 %
MTV yhteensä30,5 %33,4 %515 00075 %
Nelonen5,4 %6,1 %352 00051 %
Jim2,8 %2,9 %260 00038 %
Liv2,6 %3,0 %228 00033 %
Hero0,6 %0,6 %96 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,7 %436 00064 %
TV54,7 %4,0 %287 00042 %
Kutonen1,6 %1,6 %206 00030 %
Frii5,8 %5,9 %189 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,5 %2,7 %156 00023 %
Warner Bros. Discovery16,2 %14,5 %391 00057 %
STAR Channel2,8 %2,4 %178 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %187 00027 %
Disney Finland4,4 %3,5 %263 00038 %
Muut3,6 %1,2 %191 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %582 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.