Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,0 %16,6 %443 00065 %
Yle TV218,6 %16,6 %353 00052 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,4 %239 00035 %
Yle yhteensä37,3 %35,6 %486 00071 %
MTV318,7 %22,0 %440 00064 %
Sub4,7 %4,3 %293 00043 %
AVA5,1 %5,5 %223 00033 %
MTV:n maksukanavat1,7 %0,8 %81 00012 %
MTV yhteensä30,2 %32,7 %497 00073 %
Nelonen5,4 %6,2 %344 00050 %
Jim2,5 %2,6 %204 00030 %
Liv1,5 %1,4 %200 00029 %
Hero0,4 %0,5 %84 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,6 %428 00063 %
TV54,9 %3,9 %256 00037 %
Kutonen1,5 %1,3 %161 00024 %
Frii5,4 %6,4 %174 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC3,8 %2,5 %159 00023 %
Warner Bros. Discovery16,0 %14,4 %340 00050 %
STAR Channel2,8 %3,2 %165 00024 %
National Geographic Channel1,3 %1,7 %144 00021 %
Disney Finland4,1 %4,9 %237 00035 %
Muut3,0 %1,9 %165 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.