Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 930 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %12,1 %422 00029 %
Yle TV222,8 %18,5 %484 00033 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,5 %156 00011 %
Yle yhteensä34,3 %32,1 %655 00045 %
MTV315,6 %15,4 %481 00033 %
Sub6,1 %6,9 %324 00022 %
AVA3,4 %4,6 %208 00014 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %77 0005 %
MTV yhteensä26,1 %27,3 %606 00042 %
Nelonen8,8 %10,3 %393 00027 %
Jim2,2 %1,8 %253 00017 %
Liv1,5 %2,0 %194 00013 %
Hero0,9 %1,4 %92 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,4 %544 00038 %
TV55,7 %5,7 %326 00023 %
Kutonen2,3 %2,2 %219 00015 %
Frii2,0 %1,5 %131 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %4 0000 %
TLC2,8 %2,8 %163 00011 %
Warner Bros. Discovery13,9 %13,1 %492 00034 %
STAR Channel6,1 %6,2 %286 00020 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %147 00010 %
Disney Finland8,6 %7,7 %341 00024 %
Muut3,8 %4,3 %231 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %930 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.