Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 522 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %25,8 %510 00088 %
Yle TV229,1 %27,0 %488 00084 %
Yle Teema&Fem3,3 %4,0 %392 00068 %
Yle yhteensä58,3 %56,8 %517 00089 %
MTV313,6 %16,7 %482 00083 %
Sub4,6 %5,5 %377 00065 %
AVA1,4 %1,2 %245 00042 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,5 %116 00020 %
MTV yhteensä21,0 %24,0 %495 00086 %
Nelonen4,5 %4,8 %406 00070 %
Jim2,4 %2,6 %261 00045 %
Liv1,1 %1,0 %271 00047 %
Hero0,2 %0,3 %108 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %8,8 %441 00076 %
TV52,2 %2,8 %294 00051 %
Kutonen1,8 %1,4 %211 00037 %
Frii1,2 %1,2 %163 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0003 %
TLC0,4 %0,2 %152 00026 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,7 %358 00062 %
STAR Channel1,3 %1,1 %168 00029 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %245 00042 %
Disney Finland4,5 %3,0 %283 00049 %
Muut2,4 %1,8 %259 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %522 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.