Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,1 %18,6 %470 00068 %
Yle TV220,2 %20,1 %404 00059 %
Yle Teema&Fem2,4 %3,1 %211 00031 %
Yle yhteensä41,7 %41,8 %514 00074 %
MTV314,1 %16,3 %429 00062 %
Sub6,2 %6,5 %350 00051 %
AVA2,2 %2,7 %191 00028 %
MTV:n maksukanavat2,3 %1,1 %83 00012 %
MTV yhteensä24,9 %26,6 %482 00070 %
Nelonen6,4 %6,9 %363 00053 %
Jim3,2 %3,6 %261 00038 %
Liv0,8 %0,6 %175 00025 %
Hero0,5 %0,5 %81 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %11,6 %446 00065 %
TV54,0 %3,5 %296 00043 %
Kutonen4,3 %3,7 %251 00036 %
Frii2,5 %2,7 %153 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC0,5 %0,5 %103 00015 %
Warner Bros. Discovery13,4 %11,4 %359 00052 %
STAR Channel3,6 %4,1 %179 00026 %
National Geographic Channel2,8 %2,5 %180 00026 %
Disney Finland6,4 %6,6 %263 00038 %
Muut2,9 %2,1 %151 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.