Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,7 %18,2 %450 00065 %
Yle TV217,7 %20,1 %435 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %250 00036 %
Yle yhteensä39,0 %40,9 %512 00074 %
MTV315,5 %17,0 %429 00062 %
Sub6,1 %6,7 %348 00050 %
AVA1,6 %1,9 %217 00031 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,0 %87 00013 %
MTV yhteensä23,8 %25,6 %497 00072 %
Nelonen7,2 %7,4 %373 00054 %
Jim2,9 %3,0 %270 00039 %
Liv1,5 %1,5 %224 00032 %
Hero0,6 %0,6 %63 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,5 %454 00066 %
TV53,5 %3,0 %292 00042 %
Kutonen3,6 %3,8 %273 00040 %
Frii3,0 %3,2 %168 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %14 0002 %
TLC0,6 %0,5 %115 00017 %
Warner Bros. Discovery12,5 %11,5 %395 00057 %
STAR Channel3,1 %3,8 %188 00027 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %202 00029 %
Disney Finland7,0 %6,2 %271 00039 %
Muut5,6 %3,3 %215 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %554 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.