Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 643 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %22,8 %2 529 00050 %
Yle TV215,3 %18,0 %2 562 00051 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 471 00029 %
Yle yhteensä42,7 %43,9 %3 095 00061 %
MTV317,2 %19,5 %2 485 00049 %
Sub5,0 %5,3 %1 783 00035 %
AVA3,5 %3,5 %1 282 00025 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %461 0009 %
MTV yhteensä26,5 %28,5 %2 842 00056 %
Nelonen6,7 %6,4 %2 104 00042 %
Jim2,6 %2,6 %1 300 00026 %
Liv2,0 %2,1 %1 324 00026 %
Hero0,4 %0,5 %439 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %11,7 %2 564 00051 %
TV53,2 %2,8 %1 569 00031 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 241 00025 %
Frii2,7 %2,7 %897 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %80 0002 %
TLC1,9 %1,7 %783 00015 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,3 %2 164 00043 %
STAR Channel2,5 %2,5 %1 033 00020 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %962 00019 %
Disney Finland5,2 %4,1 %1 437 00028 %
Muut3,5 %2,4 %1 229 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 643 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.