Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 474 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 63 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 4 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,1 %8,3 %221 00030 %
Yle TV220,0 %22,2 %269 00036 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,7 %72 00010 %
Yle yhteensä29,5 %32,3 %340 00045 %
MTV311,2 %11,6 %226 00030 %
Sub7,0 %6,4 %176 00024 %
AVA3,4 %4,4 %104 00014 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,3 %41 0006 %
MTV yhteensä23,0 %22,7 %303 00040 %
Nelonen10,5 %13,2 %222 00030 %
Jim2,1 %1,8 %102 00014 %
Liv1,7 %1,6 %90 00012 %
Hero0,6 %0,8 %44 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,5 %272 00036 %
TV55,1 %4,0 %153 00020 %
Kutonen4,6 %5,1 %146 00020 %
Frii1,4 %1,0 %60 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0002 %
TLC1,8 %1,5 %78 00010 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,6 %250 00033 %
STAR Channel8,9 %8,8 %143 00019 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %77 00010 %
Disney Finland12,4 %11,0 %170 00023 %
Muut7,6 %5,0 %156 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %474 00063 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.