Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 974 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %23,4 %1 325 00048 %
Yle TV213,3 %15,1 %1 363 00050 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,3 %765 00028 %
Yle yhteensä41,6 %41,9 %1 677 00061 %
MTV319,2 %22,0 %1 317 00048 %
Sub4,3 %4,7 %859 00031 %
AVA4,6 %4,6 %687 00025 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,3 %245 0009 %
MTV yhteensä29,2 %31,6 %1 513 00055 %
Nelonen6,5 %5,7 %1 075 00039 %
Jim2,2 %2,4 %629 00023 %
Liv2,5 %2,9 %711 00026 %
Hero0,5 %0,6 %222 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %11,6 %1 328 00048 %
TV53,2 %2,4 %782 00028 %
Kutonen1,2 %0,9 %546 00020 %
Frii3,5 %3,5 %453 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC3,2 %2,8 %461 00017 %
Warner Bros. Discovery11,7 %9,9 %1 086 00040 %
STAR Channel1,9 %1,9 %476 00017 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %424 00015 %
Disney Finland3,6 %3,0 %674 00025 %
Muut2,6 %2,0 %598 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 974 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.