Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 754 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,1 %22,0 %1 229 00049 %
Yle TV217,7 %21,1 %1 265 00051 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %717 00029 %
Yle yhteensä43,8 %46,0 %1 493 00060 %
MTV314,8 %16,7 %1 187 00048 %
Sub5,8 %6,0 %950 00038 %
AVA2,3 %2,4 %602 00024 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,0 %237 00010 %
MTV yhteensä23,6 %25,2 %1 378 00055 %
Nelonen7,2 %7,0 %1 068 00043 %
Jim3,0 %2,9 %685 00027 %
Liv1,5 %1,4 %620 00025 %
Hero0,3 %0,4 %217 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %11,7 %1 285 00051 %
TV53,2 %3,2 %792 00032 %
Kutonen2,8 %2,6 %697 00028 %
Frii1,9 %1,9 %445 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %44 0002 %
TLC0,6 %0,5 %325 00013 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %1 091 00044 %
STAR Channel3,2 %3,3 %568 00023 %
National Geographic Channel3,8 %2,2 %537 00022 %
Disney Finland7,0 %5,5 %774 00031 %
Muut4,4 %3,0 %646 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 754 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.