Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 839 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,3 %22,6 %2 589 00048 %
Yle TV215,9 %18,2 %2 714 00050 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %1 495 00028 %
Yle yhteensä42,9 %43,9 %3 262 00060 %
MTV316,9 %19,3 %2 541 00047 %
Sub5,0 %5,3 %1 847 00034 %
AVA3,4 %3,5 %1 299 00024 %
MTV:n maksukanavat0,9 %0,2 %489 0009 %
MTV yhteensä26,2 %28,4 %2 949 00054 %
Nelonen6,9 %6,4 %2 198 00040 %
Jim2,6 %2,6 %1 334 00025 %
Liv2,0 %2,1 %1 347 00025 %
Hero0,4 %0,5 %442 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %11,7 %2 685 00049 %
TV53,2 %2,8 %1 589 00029 %
Kutonen2,0 %1,8 %1 265 00023 %
Frii2,7 %2,7 %901 00017 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %89 0002 %
TLC1,9 %1,7 %791 00015 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,3 %2 216 00041 %
STAR Channel2,6 %2,6 %1 056 00019 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %965 00018 %
Disney Finland5,3 %4,3 %1 460 00027 %
Muut3,5 %2,5 %1 269 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 839 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.