Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 923 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 4 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %9,3 %384 00027 %
Yle TV221,0 %23,6 %535 00037 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,2 %128 0009 %
Yle yhteensä30,8 %34,1 %659 00046 %
MTV312,7 %13,0 %439 00030 %
Sub6,6 %6,8 %322 00022 %
AVA5,4 %6,7 %225 00016 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,1 %73 0005 %
MTV yhteensä25,7 %26,7 %580 00040 %
Nelonen8,8 %10,7 %414 00029 %
Jim2,3 %2,1 %199 00014 %
Liv1,8 %1,9 %198 00014 %
Hero0,4 %0,6 %70 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,4 %496 00034 %
TV55,3 %3,9 %306 00021 %
Kutonen3,4 %3,8 %237 00016 %
Frii2,3 %1,5 %120 0008 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC3,4 %2,0 %179 00012 %
Warner Bros. Discovery15,7 %11,9 %473 00033 %
STAR Channel7,0 %7,0 %256 00018 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %143 00010 %
Disney Finland9,3 %8,6 %317 00022 %
Muut5,4 %3,4 %272 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %923 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.