Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 534 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %28,3 %505 00087 %
Yle TV216,8 %21,4 %485 00084 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %375 00065 %
Yle yhteensä49,9 %52,9 %528 00091 %
MTV315,7 %18,3 %486 00084 %
Sub5,2 %5,6 %371 00064 %
AVA2,5 %2,3 %254 00044 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,0 %109 00019 %
MTV yhteensä24,1 %26,2 %502 00087 %
Nelonen6,3 %5,2 %400 00069 %
Jim3,2 %3,0 %265 00046 %
Liv1,4 %1,3 %293 00051 %
Hero0,2 %0,2 %93 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %9,7 %446 00077 %
TV52,2 %2,3 %316 00055 %
Kutonen2,1 %1,4 %249 00043 %
Frii1,4 %1,5 %204 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0002 %
TLC0,4 %0,3 %120 00021 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,7 %380 00066 %
STAR Channel1,8 %1,3 %194 00034 %
National Geographic Channel3,8 %2,0 %239 00041 %
Disney Finland5,6 %3,4 %281 00049 %
Muut2,9 %2,2 %233 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %534 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.