Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 213 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %29,6 %1 137 00087 %
Yle TV213,3 %16,3 %1 025 00079 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,8 %813 00062 %
Yle yhteensä48,4 %49,7 %1 183 00091 %
MTV318,1 %20,8 %1 083 00083 %
Sub4,2 %4,7 %734 00056 %
AVA3,1 %2,6 %554 00043 %
MTV:n maksukanavat1,0 %0,2 %240 00018 %
MTV yhteensä26,3 %28,4 %1 113 00086 %
Nelonen6,2 %5,2 %836 00064 %
Jim2,7 %2,7 %543 00042 %
Liv2,0 %2,2 %629 00048 %
Hero0,4 %0,4 %209 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %10,5 %970 00074 %
TV52,4 %1,9 %628 00048 %
Kutonen1,4 %0,9 %461 00035 %
Frii2,1 %2,1 %407 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0001 %
TLC1,6 %1,6 %291 00022 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,7 %785 00060 %
STAR Channel1,2 %1,0 %365 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,7 %440 00034 %
Disney Finland4,0 %2,6 %546 00042 %
Muut2,5 %2,1 %455 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 213 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.