Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %26,0 %1 157 00089 %
Yle TV218,7 %20,2 %1 070 00082 %
Yle Teema&Fem5,0 %4,2 %874 00067 %
Yle yhteensä50,7 %50,4 %1 184 00091 %
MTV318,9 %21,7 %1 091 00084 %
Sub4,4 %5,2 %815 00063 %
AVA2,5 %2,1 %570 00044 %
MTV:n maksukanavat2,3 %0,6 %324 00025 %
MTV yhteensä28,1 %29,7 %1 143 00088 %
Nelonen4,6 %4,7 %858 00066 %
Jim2,0 %1,8 %573 00044 %
Liv1,8 %1,9 %570 00044 %
Hero0,4 %0,5 %223 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %9,0 %947 00073 %
TV52,2 %2,0 %617 00047 %
Kutonen1,3 %1,1 %441 00034 %
Frii1,7 %1,9 %393 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %13 0001 %
TLC1,4 %1,5 %390 00030 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,6 %782 00060 %
STAR Channel0,9 %0,8 %342 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %376 00029 %
Disney Finland3,5 %2,2 %519 00040 %
Muut2,5 %2,2 %487 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 206 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.