Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 947 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,9 %21,5 %1 399 00055 %
Yle TV217,6 %17,4 %1 392 00054 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,4 %804 00031 %
Yle yhteensä43,9 %42,3 %1 682 00066 %
MTV319,9 %22,6 %1 425 00056 %
Sub4,0 %4,6 %965 00038 %
AVA4,1 %4,2 %676 00026 %
MTV:n maksukanavat1,7 %0,6 %300 00012 %
MTV yhteensä29,7 %31,9 %1 614 00063 %
Nelonen5,6 %6,3 %1 067 00042 %
Jim1,9 %2,0 %669 00026 %
Liv2,5 %2,6 %723 00028 %
Hero0,5 %0,7 %270 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 336 00052 %
TV52,9 %2,5 %772 00030 %
Kutonen1,0 %1,2 %502 00020 %
Frii2,8 %2,8 %521 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %32 0001 %
TLC3,0 %2,8 %537 00021 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 161 00045 %
STAR Channel1,7 %1,6 %484 00019 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %429 00017 %
Disney Finland3,5 %2,8 %717 00028 %
Muut2,8 %2,2 %607 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 947 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.