Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 964 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,5 %20,6 %1 467 00057 %
Yle TV222,4 %19,1 %1 323 00052 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,1 %899 00035 %
Yle yhteensä47,4 %43,8 %1 680 00066 %
MTV317,5 %21,0 %1 428 00056 %
Sub3,5 %3,6 %877 00034 %
AVA4,3 %4,5 %709 00028 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,3 %309 00012 %
MTV yhteensä26,5 %29,3 %1 600 00062 %
Nelonen5,5 %6,5 %1 139 00044 %
Jim1,8 %2,0 %676 00026 %
Liv2,6 %2,9 %766 00030 %
Hero0,5 %0,5 %282 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %12,0 %1 376 00054 %
TV52,5 %2,3 %787 00031 %
Kutonen1,3 %1,2 %574 00022 %
Frii2,9 %3,1 %494 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0001 %
TLC3,1 %2,6 %496 00019 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,3 %1 145 00045 %
STAR Channel1,6 %1,9 %475 00019 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %509 00020 %
Disney Finland3,8 %3,5 %741 00029 %
Muut2,5 %2,2 %622 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 964 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.