Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 538 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,8 %21,9 %517 00089 %
Yle TV233,0 %29,2 %482 00083 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,8 %389 00067 %
Yle yhteensä58,1 %54,8 %525 00091 %
MTV314,3 %18,5 %497 00086 %
Sub3,9 %4,0 %358 00062 %
AVA2,0 %2,3 %269 00046 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,3 %164 00028 %
MTV yhteensä21,6 %25,0 %517 00089 %
Nelonen4,9 %6,4 %434 00075 %
Jim1,8 %1,6 %287 00050 %
Liv1,1 %1,2 %277 00048 %
Hero0,3 %0,4 %104 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %9,7 %465 00080 %
TV51,8 %2,1 %303 00052 %
Kutonen2,0 %1,6 %257 00044 %
Frii1,4 %1,6 %181 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %13 0002 %
TLC0,2 %0,2 %139 00024 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,5 %373 00065 %
STAR Channel1,1 %1,1 %205 00035 %
National Geographic Channel3,7 %2,1 %254 00044 %
Disney Finland4,8 %3,2 %320 00055 %
Muut2,2 %1,8 %225 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %538 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.