Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 080 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,3 %20,5 %1 505 00055 %
Yle TV222,6 %19,2 %1 407 00051 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,1 %934 00034 %
Yle yhteensä47,5 %43,8 %1 779 00065 %
MTV317,4 %20,9 %1 465 00053 %
Sub3,4 %3,6 %902 00033 %
AVA4,2 %4,5 %719 00026 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,3 %321 00012 %
MTV yhteensä26,3 %29,2 %1 664 00061 %
Nelonen5,6 %6,5 %1 186 00043 %
Jim1,8 %2,0 %697 00025 %
Liv2,6 %2,9 %775 00028 %
Hero0,5 %0,5 %282 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %12,0 %1 437 00052 %
TV52,4 %2,3 %807 00029 %
Kutonen1,3 %1,2 %596 00022 %
Frii2,9 %3,1 %501 00018 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0001 %
TLC3,1 %2,6 %507 00018 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,3 %1 180 00043 %
STAR Channel1,7 %2,0 %482 00018 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %512 00019 %
Disney Finland3,8 %3,5 %748 00027 %
Muut2,5 %2,2 %666 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 080 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.