Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 056 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %21,4 %1 418 00052 %
Yle TV218,0 %17,5 %1 460 00053 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,4 %822 00030 %
Yle yhteensä44,0 %42,2 %1 760 00064 %
MTV319,7 %22,4 %1 443 00053 %
Sub4,0 %4,6 %982 00036 %
AVA4,1 %4,2 %680 00025 %
MTV:n maksukanavat1,8 %0,6 %330 00012 %
MTV yhteensä29,6 %31,8 %1 671 00061 %
Nelonen5,6 %6,3 %1 108 00040 %
Jim1,9 %2,0 %686 00025 %
Liv2,5 %2,6 %730 00027 %
Hero0,5 %0,7 %273 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %11,6 %1 385 00050 %
TV52,9 %2,5 %778 00028 %
Kutonen1,1 %1,2 %502 00018 %
Frii2,8 %2,8 %525 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0001 %
TLC2,9 %2,7 %537 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %1 175 00043 %
STAR Channel1,9 %1,8 %491 00018 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %433 00016 %
Disney Finland3,7 %3,0 %727 00026 %
Muut2,9 %2,2 %674 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 056 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.