Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 573 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,5 %16,8 %478 00069 %
Yle TV220,3 %18,4 %429 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %279 00040 %
Yle yhteensä39,9 %38,4 %528 00077 %
MTV316,4 %17,0 %468 00068 %
Sub5,5 %6,9 %368 00053 %
AVA1,8 %2,0 %247 00036 %
MTV:n maksukanavat2,2 %1,0 %121 00018 %
MTV yhteensä25,9 %26,9 %511 00074 %
Nelonen7,4 %8,7 %398 00058 %
Jim3,0 %3,3 %261 00038 %
Liv1,2 %1,4 %239 00035 %
Hero0,5 %0,5 %81 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,0 %453 00066 %
TV53,1 %2,8 %287 00042 %
Kutonen4,4 %4,7 %270 00039 %
Frii2,7 %3,5 %163 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %24 0003 %
TLC0,6 %0,2 %122 00018 %
Warner Bros. Discovery11,7 %11,9 %372 00054 %
STAR Channel3,6 %4,0 %209 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %244 00035 %
Disney Finland6,7 %6,5 %321 00046 %
Muut4,0 %2,4 %217 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %573 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.