Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,4 %16,4 %948 00069 %
Yle TV219,0 %17,5 %866 00063 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %531 00039 %
Yle yhteensä37,4 %36,5 %1 060 00077 %
MTV318,4 %20,2 %938 00068 %
Sub5,2 %5,9 %690 00050 %
AVA3,5 %4,0 %494 00036 %
MTV:n maksukanavat2,2 %0,8 %215 00016 %
MTV yhteensä29,3 %30,9 %1 039 00076 %
Nelonen6,9 %8,2 %743 00054 %
Jim2,6 %3,0 %481 00035 %
Liv1,9 %2,1 %517 00038 %
Hero0,5 %0,7 %180 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,0 %905 00066 %
TV53,4 %3,0 %551 00040 %
Kutonen3,0 %3,1 %468 00034 %
Frii3,7 %4,0 %368 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %43 0003 %
TLC1,8 %1,2 %319 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,7 %751 00055 %
STAR Channel3,2 %3,1 %397 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %420 00031 %
Disney Finland5,6 %4,9 %598 00043 %
Muut3,7 %2,0 %429 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 166 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.