Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,6 %18,1 %997 00073 %
Yle TV219,7 %17,5 %849 00062 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,4 %583 00042 %
Yle yhteensä39,6 %39,1 %1 080 00079 %
MTV317,3 %19,1 %1 005 00073 %
Sub4,6 %4,5 %665 00048 %
AVA3,4 %3,9 %501 00037 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,3 %175 00013 %
MTV yhteensä26,5 %27,8 %1 073 00078 %
Nelonen6,7 %8,2 %790 00058 %
Jim2,9 %3,2 %518 00038 %
Liv2,4 %2,7 %555 00040 %
Hero0,5 %0,5 %191 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,7 %917 00067 %
TV53,1 %2,6 %595 00043 %
Kutonen3,5 %3,0 %542 00039 %
Frii3,7 %3,7 %367 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC2,0 %1,4 %296 00022 %
Warner Bros. Discovery12,5 %10,8 %810 00059 %
STAR Channel2,8 %2,9 %347 00025 %
National Geographic Channel2,7 %2,4 %439 00032 %
Disney Finland5,5 %5,3 %590 00043 %
Muut3,7 %2,4 %433 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.