Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,0 %656 00091 %
Yle TV223,4 %19,8 %586 00081 %
Yle Teema&Fem5,6 %5,1 %478 00066 %
Yle yhteensä54,7 %49,9 %673 00093 %
MTV317,6 %21,9 %599 00083 %
Sub2,7 %3,4 %341 00047 %
AVA3,5 %2,9 %314 00043 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,2 %161 00022 %
MTV yhteensä25,3 %28,3 %628 00087 %
Nelonen4,9 %5,6 %484 00067 %
Jim1,2 %1,2 %275 00038 %
Liv2,5 %2,9 %320 00044 %
Hero0,4 %0,6 %128 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %10,2 %527 00073 %
TV51,8 %1,8 %323 00045 %
Kutonen0,6 %0,6 %194 00027 %
Frii2,1 %2,5 %197 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC2,4 %2,2 %200 00028 %
Warner Bros. Discovery6,8 %7,0 %407 00056 %
STAR Channel0,6 %0,9 %161 00022 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %194 00027 %
Disney Finland2,7 %2,3 %252 00035 %
Muut2,0 %2,2 %244 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %684 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.