Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 679 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %31,7 %663 00092 %
Yle TV29,5 %10,4 %566 00078 %
Yle Teema&Fem5,2 %4,5 %480 00066 %
Yle yhteensä47,6 %46,6 %675 00093 %
MTV323,0 %24,7 %621 00086 %
Sub3,3 %3,5 %389 00054 %
AVA3,8 %3,3 %325 00045 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,7 %119 00016 %
MTV yhteensä31,3 %32,2 %640 00088 %
Nelonen5,3 %5,7 %488 00067 %
Jim1,3 %1,1 %298 00041 %
Liv1,9 %2,2 %324 00045 %
Hero0,6 %0,8 %139 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,9 %562 00078 %
TV52,2 %1,6 %335 00046 %
Kutonen0,9 %0,8 %225 00031 %
Frii2,2 %2,6 %202 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC2,6 %2,4 %225 00031 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,4 %414 00057 %
STAR Channel0,6 %0,5 %158 00022 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %193 00027 %
Disney Finland2,5 %1,9 %262 00036 %
Muut1,9 %2,1 %205 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %679 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.