Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,0 %1 446 00054 %
Yle TV212,7 %13,8 %1 424 00053 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %893 00033 %
Yle yhteensä40,3 %41,3 %1 738 00065 %
MTV316,9 %17,8 %1 398 00052 %
Sub5,5 %6,0 %1 068 00040 %
AVA2,2 %2,4 %646 00024 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %322 00012 %
MTV yhteensä25,7 %26,6 %1 604 00060 %
Nelonen7,9 %9,2 %1 268 00047 %
Jim2,9 %2,7 %814 00030 %
Liv1,3 %1,3 %704 00026 %
Hero0,4 %0,4 %304 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,7 %1 457 00054 %
TV53,3 %3,1 %885 00033 %
Kutonen4,0 %3,4 %807 00030 %
Frii1,7 %1,8 %443 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %44 0002 %
TLC0,5 %0,4 %401 00015 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %1 195 00044 %
STAR Channel2,9 %2,8 %630 00023 %
National Geographic Channel4,0 %2,9 %646 00024 %
Disney Finland6,9 %5,7 %939 00035 %
Muut4,6 %3,4 %635 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 011 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.