Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 866 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,5 %24,0 %1 396 00056 %
Yle TV212,0 %13,8 %1 321 00053 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %876 00035 %
Yle yhteensä40,0 %41,3 %1 618 00065 %
MTV317,1 %17,9 %1 346 00054 %
Sub5,6 %6,0 %1 030 00041 %
AVA2,2 %2,4 %628 00025 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,5 %309 00012 %
MTV yhteensä26,0 %26,7 %1 521 00061 %
Nelonen7,8 %9,2 %1 196 00048 %
Jim3,0 %2,7 %787 00032 %
Liv1,3 %1,3 %679 00027 %
Hero0,4 %0,4 %301 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %13,6 %1 370 00055 %
TV53,3 %3,2 %871 00035 %
Kutonen4,1 %3,4 %782 00031 %
Frii1,7 %1,8 %437 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %44 0002 %
TLC0,5 %0,5 %390 00016 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,4 %1 155 00046 %
STAR Channel2,9 %2,8 %618 00025 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %632 00025 %
Disney Finland6,8 %5,5 %916 00037 %
Muut4,6 %3,4 %607 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 866 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.