Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 33/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %30,7 %1 200 00092 %
Yle TV211,0 %12,5 %1 072 00082 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,3 %883 00068 %
Yle yhteensä47,3 %47,5 %1 221 00094 %
MTV320,4 %22,3 %1 142 00088 %
Sub4,0 %4,1 %781 00060 %
AVA3,2 %2,9 %600 00046 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,7 %262 00020 %
MTV yhteensä28,7 %30,0 %1 173 00090 %
Nelonen5,8 %6,5 %915 00070 %
Jim1,9 %1,5 %596 00046 %
Liv1,6 %1,7 %590 00045 %
Hero0,5 %0,7 %257 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %10,5 %1 022 00078 %
TV52,3 %2,0 %675 00052 %
Kutonen1,9 %1,6 %487 00037 %
Frii1,9 %2,2 %385 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %33 0003 %
TLC1,5 %1,3 %396 00030 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,5 %804 00062 %
STAR Channel1,0 %0,8 %361 00028 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %454 00035 %
Disney Finland4,1 %2,8 %574 00044 %
Muut2,4 %1,8 %404 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.