Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %31,3 %1 196 00092 %
Yle TV214,8 %13,1 %1 091 00084 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,5 %931 00072 %
Yle yhteensä51,1 %48,9 %1 217 00094 %
MTV319,8 %22,6 %1 149 00088 %
Sub3,6 %4,0 %807 00062 %
AVA2,6 %2,2 %546 00042 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,4 %236 00018 %
MTV yhteensä26,5 %29,2 %1 168 00090 %
Nelonen4,9 %5,6 %930 00071 %
Jim1,8 %1,5 %597 00046 %
Liv1,5 %1,8 %641 00049 %
Hero0,3 %0,5 %236 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,3 %1 013 00078 %
TV51,9 %2,0 %634 00049 %
Kutonen1,9 %1,8 %485 00037 %
Frii1,9 %2,1 %441 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %27 0002 %
TLC1,3 %1,4 %378 00029 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,3 %837 00064 %
STAR Channel1,0 %1,1 %401 00031 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %490 00038 %
Disney Finland4,0 %3,2 %587 00045 %
Muut2,8 %2,2 %458 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.