Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 229 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,6 %23,0 %1 054 00077 %
Yle TV212,6 %11,4 %948 00069 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,5 %624 00045 %
Yle yhteensä38,0 %37,9 %1 162 00085 %
MTV317,7 %19,2 %968 00070 %
Sub4,1 %3,8 %670 00049 %
AVA3,3 %3,7 %466 00034 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,3 %162 00012 %
MTV yhteensä25,8 %27,1 %1 061 00077 %
Nelonen6,2 %8,0 %837 00061 %
Jim2,6 %2,7 %499 00036 %
Liv2,5 %2,1 %498 00036 %
Hero0,6 %0,6 %186 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %13,4 %962 00070 %
TV53,8 %3,6 %663 00048 %
Kutonen2,9 %3,0 %547 00040 %
Frii3,5 %4,3 %379 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %17 0001 %
TLC1,6 %1,3 %339 00025 %
Warner Bros. Discovery12,2 %12,3 %874 00064 %
STAR Channel3,1 %3,2 %442 00032 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %460 00033 %
Disney Finland5,7 %5,3 %652 00047 %
Muut6,7 %4,1 %438 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 229 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.