Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 681 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %31,7 %666 00092 %
Yle TV213,1 %11,3 %586 00081 %
Yle Teema&Fem5,6 %4,9 %508 00070 %
Yle yhteensä50,9 %48,0 %674 00093 %
MTV322,2 %24,6 %624 00086 %
Sub2,8 %3,4 %407 00056 %
AVA3,3 %2,6 %299 00041 %
MTV:n maksukanavat0,4 %0,2 %101 00014 %
MTV yhteensä28,9 %30,8 %637 00088 %
Nelonen4,5 %5,0 %495 00068 %
Jim1,3 %1,0 %277 00038 %
Liv1,9 %2,4 %348 00048 %
Hero0,3 %0,5 %113 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,1 %8,9 %541 00075 %
TV52,1 %2,1 %338 00047 %
Kutonen1,0 %0,9 %205 00028 %
Frii2,2 %2,5 %236 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0002 %
TLC2,2 %2,3 %215 00030 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,8 %452 00062 %
STAR Channel0,6 %0,7 %177 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %215 00030 %
Disney Finland2,4 %2,3 %269 00037 %
Muut2,4 %2,3 %242 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %681 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.