Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 001 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,2 %26,6 %1 530 00060 %
Yle TV213,3 %11,6 %1 398 00054 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,0 %973 00038 %
Yle yhteensä44,3 %42,2 %1 746 00068 %
MTV320,9 %22,4 %1 431 00056 %
Sub3,0 %3,4 %917 00036 %
AVA3,9 %4,1 %698 00027 %
MTV:n maksukanavat0,6 %0,3 %239 0009 %
MTV yhteensä28,4 %30,2 %1 598 00062 %
Nelonen5,4 %6,7 %1 187 00046 %
Jim1,8 %1,5 %667 00026 %
Liv2,5 %2,6 %797 00031 %
Hero0,4 %0,6 %263 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,4 %1 426 00056 %
TV52,7 %2,6 %854 00033 %
Kutonen1,3 %1,4 %569 00022 %
Frii3,1 %3,8 %563 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0001 %
TLC2,8 %2,4 %552 00022 %
Warner Bros. Discovery10,0 %10,2 %1 238 00048 %
STAR Channel1,4 %1,5 %549 00021 %
National Geographic Channel1,9 %1,6 %505 00020 %
Disney Finland3,4 %3,2 %781 00030 %
Muut4,1 %2,9 %663 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 001 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.