Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 012 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %15,5 %541 00037 %
Yle TV215,6 %12,2 %525 00036 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %225 00016 %
Yle yhteensä29,7 %29,4 %743 00051 %
MTV315,9 %16,7 %492 00034 %
Sub4,0 %4,7 %337 00023 %
AVA2,8 %3,9 %203 00014 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,1 %112 0008 %
MTV yhteensä24,0 %26,4 %632 00044 %
Nelonen10,6 %13,0 %518 00036 %
Jim3,5 %2,9 %269 00019 %
Liv2,6 %2,4 %256 00018 %
Hero0,7 %1,0 %105 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %19,2 %627 00043 %
TV54,7 %4,9 %368 00025 %
Kutonen3,3 %2,8 %276 00019 %
Frii2,8 %2,9 %179 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %28 0002 %
TLC3,4 %1,9 %188 00013 %
Warner Bros. Discovery14,2 %12,6 %565 00039 %
STAR Channel4,4 %4,7 %268 00019 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %172 00012 %
Disney Finland7,3 %6,9 %356 00025 %
Muut7,8 %5,7 %293 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 012 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.