Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 043 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,7 %1 485 00055 %
Yle TV215,7 %13,3 %1 418 00053 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %889 00033 %
Yle yhteensä44,5 %42,4 %1 749 00065 %
MTV316,0 %18,6 %1 401 00052 %
Sub4,6 %4,7 %1 015 00038 %
AVA1,8 %2,0 %587 00022 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,6 %306 00011 %
MTV yhteensä23,2 %25,9 %1 585 00059 %
Nelonen7,0 %8,3 %1 321 00049 %
Jim2,7 %2,7 %791 00029 %
Liv1,4 %1,4 %683 00025 %
Hero0,5 %0,6 %288 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,0 %1 480 00055 %
TV52,9 %3,2 %917 00034 %
Kutonen3,5 %3,3 %834 00031 %
Frii1,8 %1,9 %499 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %40 0002 %
TLC0,5 %0,5 %407 00015 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,0 %1 242 00046 %
STAR Channel3,1 %3,5 %688 00026 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %673 00025 %
Disney Finland6,8 %6,1 %965 00036 %
Muut5,2 %3,8 %697 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 043 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.