Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 34/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 897 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,8 %1 433 00057 %
Yle TV215,2 %13,2 %1 316 00053 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,5 %865 00035 %
Yle yhteensä44,3 %42,5 %1 631 00065 %
MTV316,2 %18,6 %1 367 00055 %
Sub4,6 %4,7 %985 00039 %
AVA1,8 %2,0 %576 00023 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,6 %290 00012 %
MTV yhteensä23,4 %25,9 %1 510 00060 %
Nelonen6,8 %8,3 %1 260 00050 %
Jim2,7 %2,6 %773 00031 %
Liv1,4 %1,4 %664 00027 %
Hero0,5 %0,6 %288 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %12,9 %1 402 00056 %
TV52,9 %3,2 %909 00036 %
Kutonen3,6 %3,3 %822 00033 %
Frii1,8 %1,9 %497 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %40 0002 %
TLC0,5 %0,5 %402 00016 %
Warner Bros. Discovery9,1 %9,1 %1 218 00049 %
STAR Channel3,1 %3,5 %674 00027 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %665 00027 %
Disney Finland6,8 %6,0 %942 00038 %
Muut5,2 %3,8 %660 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 897 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.