Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 941 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %21,8 %1 345 00054 %
Yle TV27,3 %5,5 %1 199 00048 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,1 %831 00033 %
Yle yhteensä34,2 %30,4 %1 542 00062 %
MTV317,4 %18,9 %1 392 00056 %
Sub6,2 %7,2 %1 109 00044 %
AVA2,1 %1,9 %600 00024 %
MTV:n maksukanavat1,7 %1,4 %319 00013 %
MTV yhteensä27,4 %29,5 %1 574 00063 %
Nelonen11,4 %16,9 %1 409 00056 %
Jim3,0 %2,8 %862 00035 %
Liv1,7 %1,7 %716 00029 %
Hero0,5 %0,4 %277 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %21,8 %1 568 00063 %
TV53,5 %3,5 %944 00038 %
Kutonen3,4 %3,3 %738 00030 %
Frii1,7 %1,6 %495 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %29 0001 %
TLC0,6 %0,6 %383 00015 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,3 %1 211 00048 %
STAR Channel2,7 %2,7 %620 00025 %
National Geographic Channel3,9 %2,3 %639 00026 %
Disney Finland6,6 %5,0 %906 00036 %
Muut5,7 %4,2 %653 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 941 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.