Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 250 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %22,2 %2 943 00054 %
Yle TV27,4 %5,2 %2 686 00049 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %1 789 00033 %
Yle yhteensä34,7 %30,6 %3 486 00064 %
MTV321,2 %23,2 %3 042 00056 %
Sub4,8 %5,7 %2 133 00039 %
AVA3,1 %2,9 %1 363 00025 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %599 00011 %
MTV yhteensä30,3 %32,7 %3 420 00063 %
Nelonen10,3 %15,0 %2 935 00054 %
Jim2,4 %2,3 %1 622 00030 %
Liv2,2 %2,2 %1 608 00030 %
Hero0,5 %0,5 %617 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %20,0 %3 330 00061 %
TV53,1 %2,9 %1 883 00035 %
Kutonen2,3 %2,2 %1 335 00025 %
Frii2,3 %2,4 %1 049 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %66 0001 %
TLC1,7 %1,4 %893 00016 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %2 516 00046 %
STAR Channel2,1 %2,2 %1 205 00022 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %1 178 00022 %
Disney Finland5,0 %4,1 %1 764 00032 %
Muut4,6 %3,5 %1 376 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 250 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.