Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 51 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,7 %157 00017 %
Yle TV27,3 %4,2 %152 00016 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,7 %84 0009 %
Yle yhteensä14,4 %10,7 %267 00028 %
MTV312,3 %13,7 %208 00022 %
Sub3,0 %2,7 %116 00012 %
AVA4,9 %6,2 %59 0006 %
MTV:n maksukanavat0,7 %0,2 %48 0005 %
MTV yhteensä21,0 %22,8 %295 00031 %
Nelonen27,4 %35,1 %273 00029 %
Jim2,1 %2,4 %85 0009 %
Liv2,5 %2,7 %74 0008 %
Hero0,5 %0,3 %20 0002 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä32,5 %40,5 %315 00034 %
TV54,1 %3,8 %127 00013 %
Kutonen2,1 %2,0 %73 0008 %
Frii0,3 %0,3 %21 0002 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,5 %3,7 %45 0005 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,8 %192 00021 %
STAR Channel8,3 %8,5 %107 00011 %
National Geographic Channel2,3 %2,1 %79 0008 %
Disney Finland10,6 %10,6 %160 00017 %
Muut11,6 %5,5 %123 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %479 00051 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.