Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 35/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %28,2 %1 207 00093 %
Yle TV27,1 %5,2 %1 057 00081 %
Yle Teema&Fem4,8 %4,4 %907 00070 %
Yle yhteensä42,1 %37,8 %1 218 00094 %
MTV323,1 %26,2 %1 159 00089 %
Sub4,6 %5,9 %857 00066 %
AVA2,8 %2,3 %574 00044 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,9 %204 00016 %
MTV yhteensä31,7 %35,3 %1 171 00090 %
Nelonen6,8 %9,9 %983 00076 %
Jim2,1 %1,9 %646 00050 %
Liv1,8 %1,7 %656 00050 %
Hero0,5 %0,4 %256 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,0 %1 060 00081 %
TV52,3 %2,4 %692 00053 %
Kutonen1,8 %1,6 %481 00037 %
Frii2,1 %2,0 %450 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0002 %
TLC1,6 %1,4 %370 00028 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,8 %837 00064 %
STAR Channel1,1 %1,1 %406 00031 %
National Geographic Channel2,8 %1,5 %470 00036 %
Disney Finland3,9 %2,6 %605 00046 %
Muut2,7 %2,6 %448 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.